26 Ocak 2008 Cumartesi

ETLİ NOHUTLU BRÜKSEL LAHANASI



A,B,C vitaminleri bol miktarda bulunur. Lahana tohumları, kurt düşürücü ve idrar söktürücü olarak kullanılır. Ayrıca haşlanılarak yenilirse mide ve bağırsak yaralarına iyi gelir. Vücudu hastalıklara ve özellikle kansere karşı korur. Ses kısıklığını giderir. Guatr olanlar yememelidir diyor uzmanlar.
Ben her zaman savunduğum gibi sevmiyor olabilirsiniz, çocuğunuz yemek istemiyor olabilir ama bir yolunu bulup yada farklı tarifler deneyip bu tür sebzeleri mutlaka tüketmeliyiz. Oğlum Bilal'de hiç hoşlanmıyor aslında ama küçük bir pazarlık yaptık kendisiyle... Yemeğin resmini kendi çekmek istedi, bende ondan birazcık da olsa bu yemekten yemesini istedim. Sorun çözüldü. Afiyet olsuuun, şifa olsuuun.
MALZEMELER:
1 paket Brüksel Lahanası
1 kutu haşalnmış nohut konservesi
250gr. dana kuşbaşı et
1 büyük soğan
1 yemek kaşığı salça
1 adet et bulyon( yada haşladığınız etin suyu)
tuz

YAPILIŞI:
Etlerimizi düdüklü tencerimizde 15dk. haşlıyoruz. Ayrı bir tenceremizde soğanlarımızı sararana kadar kavurup önce lahanalarımızı biraz kavurup, etlerimizi, nohutlarımızı ve salçamızı da ekleyip kavurmaya devam ediyoruz. Üzerini geçecek kadar kaynar su, yada etsuyu, tercihen et bulyon ilave edip pişmeye bırakıyoruz. Pişme süresi kullandığınız malzemeye göre değişebilir. 30dk diyorum ama siz yinede kontrol edin.

10 yorum:

Unknown dedi ki...

nohut yemegin nefis olmus canim ellerine saglik buruksel lahanasinin yararlarini bilmiyordum tesekkur ederim. cok tuketiyorum her yemege yakisiyor.
kucak dolusu sevgilerimi biraktim.
canim hunerli eller arkadaslisteme seni coktan eklemistim tesekkurler:)

meleginmarifetleri dedi ki...

mihribancım brüksel lahnasını ben hiç denemedim tadını bile bilmiyorum ama bloglarda görünce yapmaya karar verdim ellerine sağlık deneyeceğim bayy

Aynur dedi ki...

merhabaa

seve seve herzaman ziyaretine geliriz.blogun hayirli olsun.
ziyaretin icin tesekkür ederim

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

EZGi :)) dedi ki...

canım bürüksel lahanası müthiş görünüyor.ellerine saglık.ziyaret ve yorumun için çok tesekkür ederim.hemen blog arkadaşlarıma senide ekliyorum.her zaman görüşmek dileğiyle
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Ben böyle sebzeli yemekleri çok seviyorum. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Mihriban'cım
siten hayırlı olsun..Bu arada ellerine sağlık harika olmuş yemek,
Sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

ziyaretine tesekkurler.
nohutlu degisik olmus ellerine saglik cok guzel canim sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim,
bloguma biraktigin güzel yorum icin kendim bir tesekkür edeyim dedim ve hosgeldin sayfama!

Senin yemegin de nefis olmus, ben brüksel lahanasini cok severim, etlisini hic yapmadim ama görüntüsü cok hosuma gitti.

Senin de ellerine saglik ve bu güzel paylasimin icin tesekkürler.

Tekrar görüsmek üzere diyorum ve tabii ki bizlerin arasina da hosgeldin, eminim sende bu isi cok seveceksin.

Selam ve sevgilerimle..

keskinli dedi ki...

NE DEMEK TABIKI
ZIYARETIN VE GÜZEL YORUMUN ICIN TESEKKÜRLER HER ZAMAN BEKLERIM VEDE GELIRIM ELLERINE SAGLIK YEMEK HARIKA BENDE GECENLERDE KÖFTELISINI YAPMISTIM SEVGILER AYSE

sarımutfak-hande dedi ki...

slm canım
ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.harika şeyler yapmışsın.ellerine sağlık.yine beklerim
sevgilerimle