4 Ocak 2008 Cuma

Zeytinyağlı Kereviz


Merhaba arkadaşlar. Bugün sizlerle yeni bloğumun ilk tarifini paylaşıyorum. Yemeğimiz "Zeytinyağlı Kereviz". Hem sağlıklı, hem lezzetli. Üstelik zeytinyağlı olmasından dolayı çok hafif. Bizim ailemizde sevilerek yeniyor. Kerevizi sevmeyenler, bence bir denesinler. Mutlaka seveceklerdir.



Malzemeler:
3 adet kereviz
3 adet patetes
2 adet havuç
1 çay kaşığı şeker
1 orta boy soğan
1 çay bardağı zeytinyağı
2 çay bardağı su
1/2 çay bardağı pirinç
1/2 limon suyu
Tuz

Yapılışı:
Düdüklü tenceremize önce kereviz ve patatesleri iri küpler halinde, havucumuzu verev olarak, soğanımızı yemeklik doğruyoruz. Üzerine pirincimizi, zeytinyağımızı, tuzumuzu, şekerimizi, limon suyunu ve yemeğimizin suyunu ekleyip karıştırıyoruz. Düdüklü tenceremizin kapağını kapatıp 20 dk. pişiriyoruz. Soğuyunca servis yapabiliriz. Arzu eden üzerine maydonoz, nane, dereotu ilave edebilir. Afiyet Olsun...

2 yorum:

derya dedi ki...

ya görüntü güzel ama kereviz ismini duyunca bilee midem bi tuhaff oluyoo :):)
cidden güzel mi bu yemekk ben denemeyi bile düşünmüyorum size afiyet olsunn:):):)

Adsız dedi ki...

Ön yargı iyi değildir.Zaten her zaman bu tür yemekleri şifa niyetine deyip yemek lazım. Ne suçu var bu canım kerevizin bilmem ben çok seviyorum.Aile de yeniyor .Bilal bile seviyor.:)